با ما از آخرین جاذبه های توریستی ایران و جهان آگاه شوید
روزنامه توریسم
کل صفحات توریسم
 تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب
تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب
بستن آذوقه براي سفرهاي جاده‌اي :: روزنامه توریسم :: تنها روزنامه گردشگری دنیا
NID : 1038
1398/04/22

بستن آذوقه براي سفرهاي جاده‌اي

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با ماشین شخصی خودشان به سفر بروند؛ سفرهای جاده‌ای از این نظر که استقلال بیشتری در طول مسیر وجود دارد و هر زمانی‌که دوست داریم می‌توانیم در شانه جاده توقف کنیم و کمي ‌تجدید قوا کنیم، برای خیلی‌ها اولین گزینه سفر است. البته سفرهای جاده‌ای طولانی مشکلات خاص خودش را هم دارد. غذا یکی از مواردی است که باید در سفر جاده‌ای به آن توجه بیشتری داشته باشیم.
■ غذا و خوراکی با خودتان بردارید
اگر قصد سفر طولانی جاده‌ای را دارید، توصیه می‌کنیم یک یخدان یا کُلمَن ماشین تهیه کنید. کلمن‌های غذا، میوه‌ها و سبزیجات را سالم نگه می‌دارند و از خراب‌شدن آنها جلوگیری می‌کنند. برای سفرتان می‌توانید از انواع غذاهای دستپخت خودتان تا میوه، سبزیجات و نوشیدنی‌ها را جاسازی کنید. این کلمن‌ها به‌خصوص در فصل گرما خیلی به سلامت غذا و در نتیجه سلامتی خودتان کمک می‌کنند.
■ میوه و سبزیجات را خرد و بسته‌بندی کنید
اگر شما راننده هستید و خیلی زود در طول مسیر گرسنه‌تان می‌شود، میوه و سبزیجات بهترین گزینه برای رفع گرسنگی در حین رانندگی است. می‌توانید در خانه میوه‌ها و سبزیجات را پوست بکَنید و در تکه‌های کوچک خرد کنید و در کلمن قرار دهید. برش‌های سیب، هویج، پرتقال، انگور و... بهترین گزینه‌ است. اگر میوه‌های خشک هم دوست دارید، می‌توانید یک بسته میوه خشک بخرید و در طول مسیر بخورید.
■ پروتئین
مصرف پروتئین در سفرهای جاده‌ای خیلی مهم است. پروتئین به شما کمک می‌کند خیلی سریع احساس سیری کنید. در کلمنتان جایي هم برای خوراکی‌های پروتئینی در نظر بگیرید. وقتی در طول رانندگی احساس خستگی و گرسنگی کردید، می‌توانید خیلی سریع کنار جاده نگه دارید و ظرف مدت چند دقیقه با این منابع پروتئینی رفع گرسنگی کنید. چند نوع از این منابع سالم و مفید پروتئین عبارت‌اند از: ماست، آجیل و انواع مغزها، پنیر و تخم‌مرغ خوب آب‌پزشده. وعده‌های غذایی‌تان را خودتان درست کنید.
■ نوشیدنی سالم یعنی آب
تشنگی باعث کاهش تمرکز در حین رانندگی می‌شود، بنابراین به فواصل کوتاه رفع عطش کنید. البته بهترین و سالم‌ترین نوشیدنی آب است. از نوشیدن نوشابه شیرین، آب گازدار، آب‌میوه‌های کارخانه‌ای یا قهوه‌ خیلی شیرین اجتناب کنید. سعی‌ کنید نوشیدنی‌های بدون شیرینی و بدون کالری مثل آب، چای و قهوه تلخ استفاده کنید. البته سالم‌ترین نوشیدنی آب است.
■ خریدن خوراکی در جاده
اگر می‌خواهید در جاده خوراکی بخرید، به جای اینکه کنار یک رستوران نگه‌ دارید تا غذا بخرید، توصیه می‌کنیم کنار یک سوپرمارکت نگه دارید. سالادها و ساندویچ‌های کارخانه‌ای با تاریخ مصرف می‌تواند گزینه بعدی شما باشد. البته در بیشتر این سوپرمارکت‌ها میوه‌ها و سبزیجات تازه هم به فروش می‌رسند که می‌توانید تهیه کنید.
■ غذاهای کبابی به‌جای سرخ‌شده
در بین فست‌فودها، انواع کبابی‌ها (گریل‌شده) بهترین و سالم‌ترین گزینه‌ها هستند. می‌توانید مرغ گریل‌شده سفارش دهید. غذاهای سرخ‌شده سنگین‌اند و در طول سفر خواب‌آلودگی می‌آورند.
■ تا جایي که ممکن است در حین رانندگی چیزی نخورید
به‌طور کلی توصیه نمی‌کنیم در حین رانندگی چیزی بخورید، مخصوصاً اگر ماشین در طول جاده زیاد باشد. اگر هم در طول رانندگی احساس گرسنگی کردید، میوه‌ها یا خوراکی‌های کوچک گزینه مناسبی‌ است.
■ وعده‌های کوچک بخورید
همان‌طور که گفتیم، وعده غذاهای سنگین باعث خواب‌آلودگی و خستگی‌‌تان می‌شود. توصیه می‌کنیم به‌جای یک وعده سنگین، دو یا سه وعده کوچک بخورید. در ضمن در بین هر وعده می‌توانید با میوه و خوراکی‌هاي ميان‌وعده خودتان را سیر نگه دارید.
■ احتمال استفراغ‌کردن را در نظر داشته باشید
حتی بچه‌هایی با معده فولادین نیز تحت تأثیر مسیرهای طولانی قرار مي‌گیرند. کیسه‌های زیپی در اختیار کودکان قرار دهید و موارد استفاده از آن را برایشان توضیح دهید. اگر مي‌دانید که کودکانتان قهرمان بالاآوردن هستند، به آنها تنقلات خشک و میوه بدهید تا احتمال بالاآوردن‌ ناگهانی را کاهش دهيد.

/انتهای متن/
مشاهده : (73) بار
صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریات بین المللی خبر : حسین واحدی پور | مدیر فناوری ارتباطات و اطلاعات : رامین حق جو سروستانی
License owner & Editor in Chief: HosseinVahedipour || ICT webmaster: Ramin Haghjou Sarvestani,M.Sc.
Copyright © 2013 KHABAR International Publications Group. All rights reserved.